Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności
Jak wyłączyć cookies?   
ROZUMIEM

Jak wybrać obciążenie do ćwiczeń?

  • Napisane przez  Artykuł partnera
Jak wybrać obciążenie do ćwiczeń?

Treningi z obciążeniem przynoszą szybkie efekty w poprawie wyglądu sylwetki. Ćwiczenia z obciążeniem rozbudowują i modelują różne partie mięśni, dlatego powinno się je uwzględnić w swoich planach treningowych. Ćwiczenia ze sztangą można z powodzeniem wykonywać w domowym zaciszu, a niezbędny sprzęt do ćwiczeń nie jest drogi.

Ważnym elementem sztangi jest umieszczone na gryfie obciążenie. Pozwala regulować wagę podnoszonego ciężaru. Dobór obciążenia ma ogromny wpływ na efektywność ćwiczeń. 

Jednym z kryteriów podziału obciążenia jest materiał, z którego jest wykonane. Najpopularniejsze jest obciążenie żeliwne i obciążenie bitumiczne.

Obciążenie żeliwne

Obciążenie żeliwne znajdujące się w ofercie sklepu marbo-sport.pl najczęściej wybierają posiadacze domowych siłowni. Ten rodzaj obciążenia charakteryzuje się niewielkimi rozmiarami i doskonałą wytrzymałością. Zajmuje mało miejsca na gryfie. Jest odporne na uszkodzenia. 

Wprawdzie cena takiego obciążenia jest wyższa, niż cena obciążenia bitumicznego, ale nie trzeba się martwić o stan talerzy. Obciążenie żeliwne jest dobrym wyborem w przypadku osób, które trenują już od dłuższego czasu.

Obciążenie bitumiczne

Obciążenie bitumiczne najlepiej sprawdzi się w przypadku osób początkujących, które dopiero rozpoczynają przygodę z ćwiczeniami z obciążeniem. To obciążenie tańsze niż obciążenie żeliwne.  

Jak ćwiczyć z obciążeniem

W ćwiczeniach z obciążeniem nie ma limitu. Obciążenie można stale dokładać i stawać się w ten sposób silniejszym. Regularne treningi zwiększają poziom siły i wytrzymałość mięśni. 

Nie wolno od razu „rzucać się na głęboką wodę” i wybierać duże ciężary. Wybieranie zbyt dużych ciężarów nie tylko nie zwiększa skuteczności treningu, ale również nie pozwala mięśniom na pracę w pełnym zakresie. 

Ciężar należy dobierać stopniowo, stopniowo należy zwiększać też ilość powtórzeń. Na początku trzeba zapoznać się z właściwą techniką wykonywania ćwiczeń. Warto skorzystać ze wskazówek osób doświadczonych w tym zakresie. 

Bardzo ważna jest rozgrzewka mięśni tuż przed treningiem oraz ich rozciągnięcie po zakończeniu treningu. Koniecznie trzeba znaleźć na to czas. Nawet najprostsze ćwiczenia z obciążeniem przy nierozgrzanych mięśniach mogą spowodować kontuzje. Nie powinno się trenować codziennie. Mięśnie muszą mieć czas na odpoczynek. Pomiędzy kolejnymi treningami należy zrobić dzień przerwy. 

Dodatkowe informacje

  • .:
Powrót na górę

Moje konto

Współpracujemy

           

Zostań promotorem

Więcej