Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności
Jak wyłączyć cookies?
ROZUMIEM

Relaks nad morzem

• Napisane przez  Urszula Bolewicz

Podopieczni Powiatowego Dziennego Domu Samopomocy Ośrodka Rehabilitacyjno- Kulturalnego w Drawsku Pomorskim wraz z wolontariuszami oraz zaprzyjaźnionymi mieszkańcami Domu Pomocy Społecznej w Darskowie miniony weekend (25.06-26.06) spędzili nad morzem.

Wyjazd zaplanowany był bardzo aktywnie. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Ustkę, a dokładnie jej zabytkowy Port, plażę i promenadę Nadmorską. Port w Ustce to doskonałe miejsce do spacerów. Powstał przy ujściu rzeki Słupi już w XIV wieku.  Otaczające go falochrony tworzą wspaniały trakt spacerowy. Przy wejściu do Portu podziwialiśmy piękną, ceglaną XIX-wieczną latarnię morską. Nie zabrakło również zdjęć przy stojącym na molo pomniku Syrenki. Dzień zakończyliśmy w Jarosławcu, gdzie zaślubiliśmy się z morzem. Drugiego dnia, zaraz po śniadaniu  wyruszyliśmy na plażę i do Jarosławca. Zmierzyliśmy się z bryzą i piaskiem idąc po plaży z kijami do nordic walkingu. Z okolicami nadmorskimi pożegnaliśmy się  ze szczytu trzydziestometrowej Latarni Morskiej.

Na wycieczce uczestnicy mieli możliwość wypróbowania nowych umiejętności nabytych podczas zajęć chodu z kijami. Zajęcia nordic walking i wyjazd są częścią projektu realizowanego przez Stowarzyszenie "FILAR", a skierowanego do osób z zaburzeniami psychicznymi. Jego realizacja  została dofinansowana  przez gminę Drawsko Pomorskie w ramach zadania publicznego pn.  „Organizacja działań na rzecz osób niepełnosprawnych”. Projekt propaguje zdrowy styl życia wśród osób niepełnosprawnych, promuje Nordic Walking i turystykę pieszą.

Za wsparcie wyjazdu Stowarzyszenie „Filar” serdecznie dziękuje Jolancie Frączek, Zofii Zawrot (Mięso   i Wędliny Zofia Zawrot) oraz PDDS-OR-K w Drawsku Pomorskim. Pozdrawiamy i dziękujemy naszym wolontariuszom Oliwii Michalak i Maksowi Redmannowi.