Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności
Jak wyłączyć cookies?
ROZUMIEM

Wyprawa na uczelnie w Luton i Londynie

• Napisane przez  Maria Wiewiórkowska, klasa 1a

W dniach od 11 do 17 maja grupa uczniów z klasy pierwszej o profilu dwujęzycznym kaliskiego Liceum pod opieką wychowawczyni Kamili Kulik i nauczyciela języka angielskiego Macieja Tuźnika oraz Angeliki Buchholz z firmy Oxfordon, wzięła udział w warsztatach językowych w Londynie, podczas których młodzież uczestniczyła m. in. w zajęciach na wyższych uczelniach, miała okazję zapoznania się z perspektywą studiów w Wielkiej Brytanii. Z licealistami pojechała również zwyciężczyni IV Powiatowego Konkursu Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów, organizowanego przez ZSP w Kaliszu Pomorskim.
Mieszkaliśmy w kampusie Uniwersytetu Bedfordshire w Luton, z którym kaliskie Liceum wiąże umowa o współpracy. Tam spędziliśmy pierwszy dzień wyjazdu zapoznając się z uczelnią, otoczeniem, studentami, wykładowcami, a także z jej ofertą edukacyjną. Po zakończonych zajęciach popołudnie zwiedzaliśmy miasto. Pod koniec dnia cała grupa spotkała się w kręgielni.

Przez kolejne dwa dni wraz z opiekunami poznawaliśmy Londyn. Byliśmy m. in. w Muzeum Historii Naturalnej, dzielnicy Camden Town, znanej z różnorodności, zarówno kulturowej, artystycznej i kolorystycznej. Wspinaliśmy się po 600 schodach na wieżę Katedry Św. Pawła. Następnego dnia dotarliśmy do Tower Bridge. Odbyliśmy rejs po rzece Tamizie. Poszerzaliśmy horyzonty kulturowe w muzeum sztuki nowoczesnej Tate Modern, Teatrze Szekspirowskim The Globe i British Film Institute. Dzień zakończyliśmy długą podróżą piętrowym autobusem na dworzec King’s Cross.
Kolejne dni pobytu w Londynie były związane z zajęciami na wyższych uczelniach. Na stadionie Wembley znajduje się uniwersytet, na którym można studiować kierunki, takie jak trenerstwo, psychologia czy multimedia w świecie sportu. Kolejnym przystankiem było serce businessowego Londynu - Canary Wharf. Tam na Uniwersytecie Sunderland zapoznaliśmy się z kierunkami studiów, obejrzeliśmy uniwersytet, zadając tamtejszym studentom i wykładowcom nurtujące nas pytania. Na Uniwersytecie Bedfordshire w Luton uczestniczyliśmy w wykładzie motywacyjnym. Rozmawialiśmy o studiach za granicą i uniwersytecie z panem Lee, wykładowcą uczelni, który zabrał nas na przejażdżkę do Bedford, gdzie znajduje się drugi kampus Uniwersytetu Bedfordshire. Ostatniego wieczoru z opiekunami udaliśmy się do baru na pożegnalne, tradycyjne Fish and chips.
Pragniemy podziękować opiekunom, naszej wychowawczyni pani Kamili Kulik oraz panu Maciejowi Tuźnikowi za wspaniale spędzony czas, za troskę i opiekę. Pani Angelice Buchholz, która była z nami w Wielkiej Brytanii jako reprezentantka współpracującej ze szkołą firmy Oxfordon – Studia w Anglii, za oprowadzanie nas po Londynie oraz przede wszystkim za zapoznanie z ofertą i możliwościami studiów na angielskich uczelniach.
Dziękujemy też Dyrektorowi Maciejowi Rydzewskiemu za pomoc w organizacji warsztatów językowych, Staroście Drawskiemu Stanisławowi Kuczyńskiemu, Zarządowi Powiatu Drawskiego oraz Burmistrzowi Kalisza Pomorskiego Michałowi Hypkiemu za dofinansowanie umożliwiające nasz wyjazd. Było to niezapomniane przeżycie, które poszerzyło nie tylko naszą wiedzę o świecie i pozwoliło sprawdzić umiejętności językowe w praktyce, ale również dało możliwość zastanowienia się nad wyborem życiowej drogi, być może kontynuacji nauki za granicą.