Advertisement
AMAZON

BCAA - ile przed treningiem?

  • Napisane przez  Sklep KFD
BCAA - ile przed treningiem?

Każdy, kto trenuje fizycznie, powinien stawiać przed sobą bardzo konkretne cele. Jeśli tych celów zabraknie, trudno jest utrzymać pewną mobilizację do trenowania, a tym samym trudno jest mówić o jakichkolwiek pozytywnych efektach, trudno jest mówić o regularności. Bardzo ważny będzie profesjonalny plan treningowy, a i nie możemy nie wspomnieć o takim elemencie, jakim jest właściwa dieta. Zapewne większość osób w tym miejscu zapyta o suplementy dla sportowców i słusznie, ponieważ stanowią one bardzo istotny element dla podtrzymania efektów treningowych, stanowią one bardzo ważny element dla uzyskania konkretnych celów treningowych. Po co najlepiej sięgnąć?

BCAA- to warto stosować

Jednym z bardziej popularnych suplementów diety dla sportowców jest BCAA. Co to jest? Mowa jest o aminokwasach rozgałęzionych, których rola dla organizmu jest bardzo szeroka. Mówimy w tym miejscu o:

- pomocy w zwiększeniu beztłuszczowej masy mięśniowej

- zapobieganiu zjawisku katabolizmu mięśni

- lepszym samopoczuciu

- lepszej regeneracji po wysiłku

Czym jest owo BCAA? Mowa jest o trzech bardzo ważnych aminokwasach rozgałęzionych, a mianowicie o walinie, leucynie oraz i izoleucynie. Te trzy aminokwasy w sposób zdecydowany są w stanie nam pomóc uzyskać te cele treningowe, o których powyżej wspomnieliśmy. Tym samym to właśnie BCAA umieszcza się wśród tych najbardziej skutecznych suplementów diety dla sportowców.

Kiedy i jak dawkować BCAA?

Jednym z bardziej istotnych w tym miejscu elementów będzie sposób dawkowania suplementu oraz jego ilość, jaką będziemy przyjmować. Jeśli chodzi o tę drugą kwestię, to wskażemy na ilość w granicach 7 do 20 g na dobę. Najlepiej jest tą wartość wypośrodkować i wówczas mamy pewność, że taka dawka będzie dla nas dobra. Niemniej istotnym elementem jest pora przyjmowania owego suplementu. Tutaj zdecydowanie trzeba wskazać na czas okołotreningowy. Warto jest przyjąć dawkę BCAA przed treningiem i to w niedługim czasie. Jeśli trening planujemy rankiem, to odżywkę należy przyjąć zaraz po przebudzeniu. Jeśli nieco później, to można sobie pozwolić na przyjęcie owej odżywki nieco później. Istotnym momentem jest także czas po treningu. Utrwalamy w ten sposób efekty treningowe i przyspieszamy naszą regenerację po treningu.

BCAA to jeden ze skuteczniejszych suplementów diety dla sportowców, co oczywiście jest doceniane przez nich samych, co jest dostrzegane przez fachowców. Aminokwasy rozgałęzione to jedne z bardziej potrzebnych składników, dzięki którym możemy mówić o większej masie mięśniowej, możemy mówić o uzyskiwaniu różnych celów treningowych. BCAA to walina, leucyna i izoleucyna – trzy z ośmiu bardzo ważnych aminokwasów egzogennych, jakie muszą być dostarczane do organizmu i to nie tylko do organizmu osób trenujących, ale tak naprawdę powinny one się znaleźć w każdym organizmie bez wyjątku, są dla każdego bardzo istotne. BCAA to suplement, który jest bardzo prosty w dawkowaniu, który jest dla człowieka bardzo bezpieczny, co również jest tutaj bardzo istotne.

Powrót na górę

Moje konto

Więcej