Policjanci ostrzegają przed oszustwami na BLIK. Sprawcy włamują się na konto ofiary na portalu społecznościowym i z tego konta wysyłają wiadomości do znajomych lub rodziny tej osoby z prośbą o pożyczenie pieniędzy i wysłanie kodu BLIK. Ofiarą oszustwa padła mieszkanka powiatu wałeckiego, która była przekonana, że ma do czynienia ze znajomym.
W ten sposób użytkownicy tracą pieniądze na rzecz oszusta. W taki sposób 1500 złotych straciła mieszkanka naszego powiatu. Sprawca włamał się na konto znajomego kobiety, podając się za niego i prosił ofiarę o opłacenie jego paczki. Kobieta zdecydowała się pomóc i zaakceptowała transakcję za pomocą kodu BLIK, który udostępniła sprawcy. Zorientowała się, że ma do czynienia z oszustwem, dopiero kiedy ten odezwał się do niej za pomocą komunikatora podając imię kobiety, którego ta na co dzień nie używała. Wtedy też zatelefonowała do znajomego i już była pewna, że została oszukana. Sprawca dokonał trzykrotnych wypłat po 500 złotych z konta kobiety.
Jak uniknąć wyłudzenia?
- Nie podawaj kodu BLIK, jeśli nie ma pewności z kim rozmawiasz.
- Wszelkie przypadki prób wyłudzenia pieniędzy zgłaszaj na Policję.
- Potwierdź znajomość osoby, która pisze do Ciebie na Messengerze i prosi o pieniądze- najlepiej zadzwoń do niego.
- Twoje hasło to Twoja tajemnica- chroń telefon hasłem, odciskiem palca. Chroń PIN.
-Zastosuj dwuskładnikowe uwierzytelnienie logowania ( do logowania konieczne wówczas będzie wpisanie kodu z SMS-a, który otrzymasz na swój telefon).
- Pamiętaj o wylogowaniu z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania.
Pamiętaj!
Zanim dokonasz przekazania kodu BLIK upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Najlepiej osobiście spotkaj się ze znajomym lub zadzwoń,i porozmawiaj, czy rzeczywiście potrzebne mu są pieniądze.